Synology NAS, Teil 2

Zur Ehrenrettung von Synology sei zu sagen, sie haben sich doch noch gemeldet. Wenngleich erst nach erneuter Aufforderung. Als Antwort auf das Problem schrieb A. Yang:

»There are two common status normally displayed in DS Assistant as follows when STATUS light is flashing:

1. Migratable
2. Not installed/Configuration lost

In the 1st scenario, you could proceed an installation to get a fresh system without losing data after system being detected by DS Assistant.

In the 2nd scenario, please note if there’s any RED TEXT of „Note: all data in the disk will be deleted during setup procedures.“ Please abort the installation if this text is being displayed by the Synology Assistant, otherwise your data will be erased.

If no red text appears during the setup procedure, please kindly proceed to reinstall the system firmware patch to revive your DiskStation.

Afterward, please perform extensive SMART test with disks to ensure if they are in good shape.«

Diese Antwort ist völlig in Ordnung, hilfreich und allemal besser als der geheimnisvolle »mach-jetzt-bloß-keinen-Fehler« Auftritt auf den Synology Support Seiten selbst. Die Lehre aus dem Vorgang heißt ganz schlicht: Wenn man unnötigen Streß vermeiden möchte, dann gehören die wichtigen Präsentationsunterlagen für den nächsten Tag zusätzlich auf das Notebook. Die Wiederinbetriebnahme eines NAS kann, auch unter günstigen Umständen, mehrere Stunden dauern.
rh2013-03-002